Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Vad hände med tån?

Av Sofia - 15 oktober 2010 13:15

Igår va en skön dag. Jag blev mega-aggressiv på min engelskalärare för jag tycker inte att han är någevidare bra. Jag är tydligen ensam om den åsikten så det var inte den roligaste lektionen alltså. I vilket fall var det ju torsdag, vilket är den tuffaste dagen i veckan, och jag överlevde! Jag är nöjd. När jag kom hem till min nya glada familj satte jag mig ner i soffan med pride and prejudice och var nöjd med mitt liv. 


Min nya mamma och pappa (heh) tog sig ur soffan och gick till ingen-mans-rum och jag började känna mig ensam så jag följde efter. Mina fina föräldrar hade köpt et skrivbord och en kontorsstol till mig som vi monterade, nu har jag allt jag kan tänkas önska på mitt rum! Det var jättekul att montera med honom, jag känner mig så smart ibland. Han råkade tappa en metallplatta på foten men värdmor skrattade bara så jag stod lite försynt och smålog så där awkward som man ibland gör när man inte vet hur man ska hantera situationen. Det verkade lösa sig bra i alla falloch jag drog tillbaka till skolan i hopp om att hitta Viktor på skype men jag hittade mormor istället! Jag fick babblat av mig i alla fall.


När jag kom hem igen så kom jag knappt innanför dörren innan jag vände igen. Eftersom maten inte var påbörjad ännu (19,15) så ggick jag bort till yoigo för att ändra inställningar på mitt abonnemang så det skulle bli billigare att smsa, om en månad är intällningarna klara, det går inte fort det här inte. Nu har jag i alla fall pengar på mobilen igen!


Vid middagsbordet hemma igen serverades spenatsoppa till förrätt och sedan fisk till varmrätt, sen frukt och yoghurt till efterrätt, underbart! (13,37 nu!!) Samtalsämnen flöt förbi och jag uppfattade väl det mesta, bland annat att min värdfar hade typ stukat/brutit tån. Jag skrattade väldigt hjärtligt inombords fast det är ju självklart väldigt synd om honom. Vad en kontorsstol kan ställa till det!


Nu, om 2 timmar är det capoeira och sen skall jag hem till familjen en snabbis för att sedan dra igen 19,30 för att kolla på ett handbollslag för att se om jag är "intresserad av ett lag på deras nivå". Jag är intresserad av allt, känner lite att det kanske borde vara dem som är intresserade av min nivå istället? Det är synd att handbollen är idag och att jag bara får 3 timmar hemma med folket, eftersom sonen och hans son skall vara där idag! En liten 3åring tror jag. Spännande, ungen pratar nog bättre spanska än vad jag gör, kan bli kul. "Jag fick spanska lektioner av en treåring igår!" 

 

Utsikt från min balkong till vår miniterass, supermys! Varför hade jag blixt? Jag vet inte, bilden utan blixt blev mycket bättre men där syns skuggan av mig så, blixt it is :D


Kan hända att jag har internet hemma ikväll och då får ni gärna ringa :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 10 april 2011 00:49

MEN HeRRE GUD! GÅ IN PÅ www.jagkanva.blogg.se Där uppdateras det IBLAND ändå ^^ ...

Av Sofia - 18 oktober 2010 15:53

Ronda Vi åkte buss härifrån med full buss klockan 9 på lördagsmorgonen. Allt började bra. Folk hade berättat att det var en rätt tufff bussfärd så jag satt ganska långt fram för att slippa spy. Det gick utmärkt, jag klarade mig finfint! Först un...

Av Sofia - 16 oktober 2010 18:10


Igår så lekte jag med massa folk, bland annat min matte/fysiklärare i aulan! Det var skitskoj med capoeiran och jag ska lätt prova det igen, ska skriva upp mig på intresselistan så fort den dyker upp! Min värd brorson kunde visst inte prata, tycker d...

Av Sofia - 14 oktober 2010 18:53


Jag har 9 minuter på mig att summera min dag innan skolan stänger så därför låter jag bli! Masssssa intressant har hänt idag men jag håller det för mig själv ett tag till :D Kanske delar jag med mig av mina "manliga" äventyr imorgon! ADJÖ! ...

Av Sofia - 14 oktober 2010 09:46

Jag ligger just nu i min nya säng. Den är bred. Kanske 140? Kan hända att den bara är 120 men den känns som 160. Jag säger 140. En dag ska jag mäta. På båda sidor om sängen finns det sängbord med en lampa på varje bord, dessutom finns det lampknappar...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards