Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Dagen efter.

Av Sofia - 3 oktober 2010 16:42

Så jag vaknade vid halv 4. Så fort jag skrivit klart ska jag gå och lägga mig igen. Finns ingen anledning att vara vaken. Kanske biologiläxa och spanska? Nah, sova!


Igår var vi jag-vet-inte-vart men öster ut i alla fall, ungefär 4 tågstationer ifrån skolan. Det var najs, vi snurrade runt i evigheter för att hitta fram och Grim var duktig och pratade med varenda spanjor han hittade så vi fick många vägbeskrivningar. Hela det enorma gänget som åkte tåg skulle av vid en viss hållplats. Majoriteten av folket hoppade av vid "rätt" hållplats och några mongon åkte iväg och missade vårt avhopp. Efter våran eviga vandring till barerna insåg vi att det var the mongos som hade rätt för dem satt redan och väntade på oss i baren. Fail. Första kvällen jag drack mig lite berusad. Duktigt! Jag tänkte på Amanda när jag köpte mig en mojito. Ja, den var lika god som varm choklad på vintern!


Jag träffade två gubbar (eller, ah, dem träffade mig när jag försökte sitta och vila) som jag pratade spanska med. Så det är inte bara att vara ute, lite plugg får man hinna med oxå! Den ena snubben var holländare som kunde både engelska och spanska så jag pratade alla språk jag kunde! Mycket underhållande. Jag vill inte veta hur det egentligen lät, utanför mitt huvud. Jag tyckte att jag var duktig i alla fall.


Förhoppningsvis kommer det inga bilder ifrån kvällen. Nu ska jag slöa! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 10 april 2011 00:49

MEN HeRRE GUD! GÅ IN PÅ www.jagkanva.blogg.se Där uppdateras det IBLAND ändå ^^ ...

Av Sofia - 18 oktober 2010 15:53

Ronda Vi åkte buss härifrån med full buss klockan 9 på lördagsmorgonen. Allt började bra. Folk hade berättat att det var en rätt tufff bussfärd så jag satt ganska långt fram för att slippa spy. Det gick utmärkt, jag klarade mig finfint! Först un...

Av Sofia - 16 oktober 2010 18:10


Igår så lekte jag med massa folk, bland annat min matte/fysiklärare i aulan! Det var skitskoj med capoeiran och jag ska lätt prova det igen, ska skriva upp mig på intresselistan så fort den dyker upp! Min värd brorson kunde visst inte prata, tycker d...

Av Sofia - 15 oktober 2010 13:15


Igår va en skön dag. Jag blev mega-aggressiv på min engelskalärare för jag tycker inte att han är någevidare bra. Jag är tydligen ensam om den åsikten så det var inte den roligaste lektionen alltså. I vilket fall var det ju torsdag, vilket är den tuf...

Av Sofia - 14 oktober 2010 18:53


Jag har 9 minuter på mig att summera min dag innan skolan stänger så därför låter jag bli! Masssssa intressant har hänt idag men jag håller det för mig själv ett tag till :D Kanske delar jag med mig av mina "manliga" äventyr imorgon! ADJÖ! ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards