Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Måndag eller fredag?

Av Sofia - 13 september 2010 16:01

Har precis kommit hem från skolan, måndagar innehåller mycket spanska eftersom min första lektion (10.10) är "Cultura" som är endast på spanska och sedan har jag, med samma lärare, en "riktig" spansklektion. Elvira heter hon och hon är hur rar och superengagerad som helst! Vi frågade henne om hon pratar svenska och då svarade hon "Jag pratar lite svenska." med grov brytning så det är bara spanska som gäller och det känns jättebra! Slutet på måndagarna är inte fullt så roliga även om just idag var jättekul. Dubbeltimma matematik D. Det bästa av allt är att vi i stort sett börjar om kursen helt så idag var repetition på hur man kan använda sinus, cosinus, tangens och enhetscirkeln! Hälften av klassen (vi är sex stycken) har inte läst någon matematik D alls innan så jag riktigt njöt när de ställde dem frågor som jag ställt så många gånger själv. Det känns så skönt att äntligen fatta! Cédric, vår matte/fysiklärare har det inte så lätt med att förklara. Jag förstod med en gång när han drog den ”lätta” versionen av hur man ”hittar” i enhetscirkeln(!) men de tre nybörjarna vart inte riktigt med på noterna. Ju fler olika sätt hanförsökte förklara på desto svårare blev det för folket och tillslut lyckades han virra bort mig, som förstod från början, till och med. Det var en jätteskön lektion i alla fall!


Trots att almanackan strängt säger att det är måndagen den 13 september 2010 idag så känns det ändå som en fredag. Tisdagar var det menat att jag skulle ha Idrott och Hälsa B men jag lyckades byta ut den och få Cultura istället. Så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på varje tisdag. Dra ner till stranden och plugga lite kanske? Läsa lite stenciler? Kommer nog bli jättejobbigt, värsta lördagen, usch och fy (<3)!


Idag har vi i alla fall bestämt att vi alla ska dra till stranden ikväll och spela lite volleyboll. Det ska bli väldigt kul, bara gå ner till stranden om två timmar och ha sjukt roligt. Då får man ju rört på sig lite också! Jag gjorde ett nämligen ett enormt misstag igår. Det var en ”nutella”-reklam igår och min kära värdmor frågade ifall jag gillade sådant. Jag svarade fint ”sí, es muy rico pero no quiero estar gorda.” Ärligt talat vet jag inte vad som var fel med den meningen(ja, det är väldigt gott men jag vill inte bli tjock) men hon måste missuppfattat mig eller något för det står en enorm burk choklasis-nötus-kräm i kylskåpet. Jag får helt enkelt låta bli att äta (jovisst) så jag inte kommer hem i december alldeles superstor! Då kanske mamma måste beställa två säten! (Mamma glöm inte beställa biljett, det blir fullt på julflygen fort)


Min helg var väldigt lugn och det finns inget speciellt att säga om den, jag tog en jättetrevlig promenad med Lourdes i lördags och fick träffa hennes väninnor. That’s it.


Vi har ett titthål ut till trapphuset! Hur coolt är inte det? Nästa gång någon ringer på ska jag springa till dörren bara för att få titta på dem! Hehe...





Vill bara avsluta med att rekommendera bra musik till folk som har spotify!

John Williams

Allt han gjort är awesome, speciellt Memoirs Of A Geisha-musiken, helt underbar! Här är han jättepoppis! (Här i mitt rum)

 
 
Ingen bild

:3

13 september 2010 18:40

Har du tagit den där bilden? Den är helt fantastisk!:D Värsta konstbilden!! I love it!!! Jag vill ha den som en jättetavla på mitt rum!!!! Jag måste göra lite fler utropstecken för att jag älskar den!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 10 april 2011 00:49

MEN HeRRE GUD! GÅ IN PÅ www.jagkanva.blogg.se Där uppdateras det IBLAND ändå ^^ ...

Av Sofia - 18 oktober 2010 15:53

Ronda Vi åkte buss härifrån med full buss klockan 9 på lördagsmorgonen. Allt började bra. Folk hade berättat att det var en rätt tufff bussfärd så jag satt ganska långt fram för att slippa spy. Det gick utmärkt, jag klarade mig finfint! Först un...

Av Sofia - 16 oktober 2010 18:10


Igår så lekte jag med massa folk, bland annat min matte/fysiklärare i aulan! Det var skitskoj med capoeiran och jag ska lätt prova det igen, ska skriva upp mig på intresselistan så fort den dyker upp! Min värd brorson kunde visst inte prata, tycker d...

Av Sofia - 15 oktober 2010 13:15


Igår va en skön dag. Jag blev mega-aggressiv på min engelskalärare för jag tycker inte att han är någevidare bra. Jag är tydligen ensam om den åsikten så det var inte den roligaste lektionen alltså. I vilket fall var det ju torsdag, vilket är den tuf...

Av Sofia - 14 oktober 2010 18:53


Jag har 9 minuter på mig att summera min dag innan skolan stänger så därför låter jag bli! Masssssa intressant har hänt idag men jag håller det för mig själv ett tag till :D Kanske delar jag med mig av mina "manliga" äventyr imorgon! ADJÖ! ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards