Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Veckan som varit, typ

Av Sofia - 12 oktober 2010 19:09

Nu när jag sovit känner jag att jag är redo att skriva något vettigt om allt ovettigt som händer här.


Hela staden är fulla med lysande stånd av olika slag!! :D Godis, godis och churros! (Mamma, vi ska käka churros tills vi spyr <3)

 


Hela veckan har det varit "feria" här (dvs hela staden festar och allting är uppochner). Personligen måsta jag säga att ferian är sjukligt överskattad. Visst, det är jättefint med kvinnor i vackra utstyrslar och hästar överallt. Paraden första dagen var fantastisk, verkligen, men sen då? Det är klart att det är ett bryt ifrån vardagen för spanjorer men för oss är det ju fest hela tiden så jag har inte riktigt kopplat skillnad på vardag och helg. Speciellt nu när vi varit lediga nästan en hel vecka och det varit fest överallt.


Paraden var i alla fall bäst på hela veckan. Evelina knackade sönder min dörr och jag vaknade av en hjärtattack. Min första tanke "Nej! Tänk om hon (jag trodde det var Lourdes) öppnar dörren och ser att jag använder både täcket och överkastet som täcke, blir hon arg då tro?". Det var visst bara Evelina som skrek på mig att jag var tvungen att gå upp, jag var tvungen att se "det här". Glad och tacksam att det bara var Evelina hoppar jag ur sängen. Iförd bara trosor och bh springer jag ut på balkongen. Jag vände rätt så fort när jag insåg hur mycket folk det var som utan problem kunde lyfta på blicken och se en halvnaken mig stå där. När jag väl var påklädd stod vi där på våran aweseomiga balkong, tittade  och fotade paraden. Riktigt coolt! Sen dess har det varit lugnt. Det har varit fullt med karuseller och diverse åkattraktioner på feriaplatsen och jag är grymt tacksam att jag inte flyttar dit förän imorgon. Japp, jag kommer bo nästan På feriaplatsen. Sjukt nära skolan, lika nära stranden och 15 minuter till stadens mitt! Super.


Ibland ligger vi på stranden, vi pluggar, käkar. Allt är som vanligt. Allt är som det ska vara.  


Imorgon är det flyttdax så nu skall jag packa ihop mina grejer. Det ska bli så spännande att få komma till en större och livligare familj! Jag längtar. Snart är det Jullov och då ses vi alla : D Jag längtar till nyår, ingen kommer någonsin ha det så bra som vi kommer då. (Förbannade Alex  som alltid missar allt roligt)


Evelina kommer imorgon, vid 5 på morgonen, för att packa. Hon är med sin familj idag för hon fyller år och så. Grattis till henne :   DJag packar nu för jag ska få sova läääänge imorgon. Onsdagar är ju så jobbiga, börjar 11.10 och har 2 (två) lektioner. Sjukt jobbigt ;)


Imorgon är det yoga som gäller, och letande av handbollslag. Jag är lite sent ute men om jag kan hoppa in i ett lag vore ju det awesome,  fatta var mycket spanjorskor jag skulle träffa! Toppen! Längtar massa till morgondagen!



14 dagar kvar nu   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 10 april 2011 00:49

MEN HeRRE GUD! GÅ IN PÅ www.jagkanva.blogg.se Där uppdateras det IBLAND ändå ^^ ...

Av Sofia - 18 oktober 2010 15:53

Ronda Vi åkte buss härifrån med full buss klockan 9 på lördagsmorgonen. Allt började bra. Folk hade berättat att det var en rätt tufff bussfärd så jag satt ganska långt fram för att slippa spy. Det gick utmärkt, jag klarade mig finfint! Först un...

Av Sofia - 16 oktober 2010 18:10


Igår så lekte jag med massa folk, bland annat min matte/fysiklärare i aulan! Det var skitskoj med capoeiran och jag ska lätt prova det igen, ska skriva upp mig på intresselistan så fort den dyker upp! Min värd brorson kunde visst inte prata, tycker d...

Av Sofia - 15 oktober 2010 13:15


Igår va en skön dag. Jag blev mega-aggressiv på min engelskalärare för jag tycker inte att han är någevidare bra. Jag är tydligen ensam om den åsikten så det var inte den roligaste lektionen alltså. I vilket fall var det ju torsdag, vilket är den tuf...

Av Sofia - 14 oktober 2010 18:53


Jag har 9 minuter på mig att summera min dag innan skolan stänger så därför låter jag bli! Masssssa intressant har hänt idag men jag håller det för mig själv ett tag till :D Kanske delar jag med mig av mina "manliga" äventyr imorgon! ADJÖ! ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards