Alla inlägg under september 2010

Av Sofia - 29 september 2010 16:24

Igår var en sån skön dag! Jag snackade lite skit med mamma på skype vid 10-tiden sen drog jag till marknaden. Det var så mysigt! Det var meningen att jag skulle köpa lite tröjor för jag kan inte leva på svarta linnen. Självfallet blev det    två par byxor! Världens snyggaste byxor också för den delen. Efter det hamnade jag med ett gäng ifrån skolan och vi låg på stranden fram til sju då det var taco-rester-ät-tills-ni-spyr kväll :D Synd att den kvällen var igår och inte idag för idag är det inte lika god mat hemma. Om man uttrycker sig så fint!


Idag blir det ingen strand för min del, behöver vila ifrån all sol. Fysikprov på kapitel 7 på fredag och engelska C uppgifter skall vara klara imorgon så jag har ju både idag och imorgon planerade! OJ SÅ SKOJ!


Fick precis pratat med mormor och morfar och det var så trevligt. Nu blir det fysik! :D



Angående Evelina och Jesus. Efter deras dans häromdagen så skulle hon sätta tillbaka honom på väggen men nej nej. Skruven/spiken ramlade ner. Linda kröp runt och letade skruv och Evelina viftade i panik med Jesus. Jag tog kort. Vadå hjälpa till? :p <3  


Av Sofia - 23 september 2010 23:02

Med en otrolig skicklighet från min sida har jag nu återfummit en kär vän. Det är antagligen den bästa låten ever. Får se hur lång tid det tar innan det klicka för far min.(1:13)



Idag har jag legat hemma. Det var stranddag i skolan med diverse fysisk aktivitet så jag valde att stanna hemma med min förkylning. Eller ah, jag gick en halvtimma till skolan för att säga att jag inte mådda bra sen gick jag 40 minuter hem igen. Tur att jag vände, mådde verkligen inte bra. Sov fram till halv tre! Nu känns det bättre i näsan dock, nu sitter allt bara i resten av huvudet.


Imorgon skall jag vara duktig oc ha en redovsining på kap. 7.7 i Heureka B-boken. Jag har förberett mig och allt. Det är bara det och projektarbete imorgon så jag kommer nog klara mig galant. Ingen utgång för mig.


Annars är det väldigt skönt här. Badar och solar, läser, och framförallt lyssnar, på bra böcker. Än så länge beter jag mig som en duktig studerande!


Dagens viktigaste händelse måste ju vara Evelinas dejt med Jesus men den är är dold tills jag fått godkännande ifrån hennessida att lägga upp bilder! Mycket intressant för alla som var närvarande i alla fall!


 

Evelina och Emelie var utklädda till Hippies och fick låna mina byxor. Mycket vackert. Mycket vackert.


 

Parken jag går egenom varje dag för att komma till skolan. Så fin så, liten, men fin.


 

Jag bäddade sängen i morse men sen sov jag ju hela dagen så jag har inte orkat bädda igen. Myst på mitt rum större delen av dagen men visst ser jag inte såå sjuk ut ändå? :)



 

Min lilla söta ringjag köpt. Fin fin *nickar*


Av Sofia - 17 september 2010 20:58

Små kul saker i punktform

  • Vi har inget lås till toalettdörren, osagd regel: gå inte in om dörren är stängd.
  • Man får inte spola ner toalettpappret i vår lägenhet eftersom huset är så antikt.
  • I förrgår var det spenat och vita kycklingklubbor i bamba. Det serveras (nästan alltid) tonfisk till maten så för att överleva den ohyggligt torra spenaten blandade jag spenat, majonnäs och tonfisk. Mycket bättre!
  • Jag äter massa yoghurt i väntan på riktig mat.
  • Jag har ett nytt mobilnummer som är spanskt men jag kommer byta tillbaka i december.
  • Det är ~2500 steg till skolan
  • Har planerat in en tripp till Stockholm i januari.
  • Min kemi/biologilärare säger ”tjenis” (!)
  • Jag saknar Eva som lärare i engelska.
  • Älskar min tungpiercing och är supertacksam att jag inte punkterade något annat ställe i ansiktet för mitt ”ansikte är så vackert och det vore synd att förstöra det.”
  • Jag har varit runt i varenda affär i Fuengirola utan att hitta poi. Ah, fast, den sista affären jag provade i (nummer 37 i turordningen?) hade flera par vackringar!
  • Min ena klasskamrat kallade mina poi nyligen för ” sånna där jävla pompoms”. Det roade mig!
  • Jag har haft fem olika bakgrundsbilder på min dator de senaste dagarna och 2 av dem var fina bilder på Rullgardina (min hunter på den spanska servern) i jättefina solnedgångar.
  • Idag har jag fått tillbaka nytvättade BHar så nu kan jag äntligen börja använda sådana igen!
  • Saknar Benjamin. (på tal om underkläder?)

Ikväll vid elva har Klara lurat ut oss och vi skall till en salsabar och dansa salsa! Amanda, hade varit underbart ifall du var här nu men jag ska göra mitt bästa, tänka på Alexandra! *droool*


   

Bilder på folk innan vi åt ute häromdagen



 

Det fanns en Pringlesmaskin!  

 


Mormor! Titta vad jag hittade utanför lägenheten! Visst vill du ta på den?   


Nu ska jag nana lite så jag kan vara uppe hela natten sedan <3 

Av Sofia - 14 september 2010 22:04

Självförsvarskurs idag! Riktigt mysigt att få höra vad som händer här nere och vad man kan göra åt det. Bäst jag censurerar så mormo inte får hjärtstopp eller något. Är också lite för lat för att skriva, kanske.


Sen gled vi runt på stan en stund, satt ute, käka och snacka skit, supertrvligt. Sex flickor var vi! Vid sex tiden började jag mig ta mig hemåt och jag vart helt slut när jag kom fram. Sov fram tills åtta, gick upp och käkade lite. Hur kan jag vara så här slut? Låg och kollade på min favvofilm tills jag råkade somna igen. Jag ger upp nu och bara sover. Ska bli så skönt så.


Far och Anna kommer ner i november så det ska bli trevligt. När kommer ni andra ner?

Av Sofia - 13 september 2010 16:01

Har precis kommit hem från skolan, måndagar innehåller mycket spanska eftersom min första lektion (10.10) är "Cultura" som är endast på spanska och sedan har jag, med samma lärare, en "riktig" spansklektion. Elvira heter hon och hon är hur rar och superengagerad som helst! Vi frågade henne om hon pratar svenska och då svarade hon "Jag pratar lite svenska." med grov brytning så det är bara spanska som gäller och det känns jättebra! Slutet på måndagarna är inte fullt så roliga även om just idag var jättekul. Dubbeltimma matematik D. Det bästa av allt är att vi i stort sett börjar om kursen helt så idag var repetition på hur man kan använda sinus, cosinus, tangens och enhetscirkeln! Hälften av klassen (vi är sex stycken) har inte läst någon matematik D alls innan så jag riktigt njöt när de ställde dem frågor som jag ställt så många gånger själv. Det känns så skönt att äntligen fatta! Cédric, vår matte/fysiklärare har det inte så lätt med att förklara. Jag förstod med en gång när han drog den ”lätta” versionen av hur man ”hittar” i enhetscirkeln(!) men de tre nybörjarna vart inte riktigt med på noterna. Ju fler olika sätt hanförsökte förklara på desto svårare blev det för folket och tillslut lyckades han virra bort mig, som förstod från början, till och med. Det var en jätteskön lektion i alla fall!


Trots att almanackan strängt säger att det är måndagen den 13 september 2010 idag så känns det ändå som en fredag. Tisdagar var det menat att jag skulle ha Idrott och Hälsa B men jag lyckades byta ut den och få Cultura istället. Så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på varje tisdag. Dra ner till stranden och plugga lite kanske? Läsa lite stenciler? Kommer nog bli jättejobbigt, värsta lördagen, usch och fy (<3)!


Idag har vi i alla fall bestämt att vi alla ska dra till stranden ikväll och spela lite volleyboll. Det ska bli väldigt kul, bara gå ner till stranden om två timmar och ha sjukt roligt. Då får man ju rört på sig lite också! Jag gjorde ett nämligen ett enormt misstag igår. Det var en ”nutella”-reklam igår och min kära värdmor frågade ifall jag gillade sådant. Jag svarade fint ”sí, es muy rico pero no quiero estar gorda.” Ärligt talat vet jag inte vad som var fel med den meningen(ja, det är väldigt gott men jag vill inte bli tjock) men hon måste missuppfattat mig eller något för det står en enorm burk choklasis-nötus-kräm i kylskåpet. Jag får helt enkelt låta bli att äta (jovisst) så jag inte kommer hem i december alldeles superstor! Då kanske mamma måste beställa två säten! (Mamma glöm inte beställa biljett, det blir fullt på julflygen fort)


Min helg var väldigt lugn och det finns inget speciellt att säga om den, jag tog en jättetrevlig promenad med Lourdes i lördags och fick träffa hennes väninnor. That’s it.


Vi har ett titthål ut till trapphuset! Hur coolt är inte det? Nästa gång någon ringer på ska jag springa till dörren bara för att få titta på dem! Hehe...





Vill bara avsluta med att rekommendera bra musik till folk som har spotify!

John Williams

Allt han gjort är awesome, speciellt Memoirs Of A Geisha-musiken, helt underbar! Här är han jättepoppis! (Här i mitt rum)

Av Sofia - 11 september 2010 23:21

Jag är så trött man kan vara! Nu är det helg och på helger skall man inte behöva jobba mer än nödvändigt. Redan har jag gjort min fysik och religionläxa (istället för arr dra till stranden(!)) så nu blir det inget mera jobb. I jobb ingår blogg så vi ses på Måndag :D


GODNATT!


*somnar*

Av Sofia - 10 september 2010 17:56

Igår siesta, idag fiesta.


Första fysiklektionen avklarad. Som tur är läser vi ur samma bok som jag gjort innan, problemet är det att här är vi redan på kapitel 7. Jag har visst missat något. Däremot går projektarbetet helt okej och jag har väldigt trevliga lärare.


Nu skall jag ut, vi får se hur mycket av kvällen jag är villig att dela med mig av imorgon ;)


Av Sofia - 9 september 2010 21:24

Jissus! Gårdagen försvann i bland ett vimmel av 5-second films (vilket resulterade i att jag fick kommentaren "Du måste öva upp din humor." av Evelina som gick förbi) och massor av msn, idag hann jag knappt med eftersom jag sov hela dagen.


Igår spenderade mestadels tillsammans med Johanna som är en hur rar tjej som helst ifrån klassen. Vi gick runt lite och jag köpte mig ett par byxor. Jag älskar att handla här, allt finns och allt är jättebilligt om man inte går till fel ställen. Igår var jag så nöjd med mina 11 797 steg men idag känns det lite mesigt. Det är cirkus 2500 steg till skolan idag men förhoppningsvis minskar antalet snart. Det låter kanske jätteskumt men det är inte så att jag förväntar mig att mina ben ska växa eller så utan jag vill bara hitta en genväg. Idag går vi på huvudgatan hela vägen fram till skolan och det är inte helt otroligt att det är en omväg. Bara jag kommer fram är jag nöjd, än så länge. Idag gick vi upp till Jämtland det första vi gjorde och inledde religionskunskapen. Det var rätt intressant, jag gillar vår lärare. Det var min första skoldag – en lektion. Det går absolut att leva med. På IV-lektionen gick vi runt och lärde känna staden, jag bor visst nära allt man kan behöva: polis, post, zoo, bibliotek och sist men inte minst stranden. Vi var inne i en svensk affär där det fanns allt ifrån svenskt godis till nyponsoppa. Kemi B lektionen ställde vi in, vi vart för trötta och varma, ingen idé att ens försöka.


När jag tillslut kom hem efter min skoldag lade jag mig och läste i min religionlärobok som jag fått låna. Jag tyckte dagen hade varit lite väl utmattande så jag provade att blunda i en sekund eller två. Det slutade med att jag tittade upp cirka 18 000 sekunder senare (fem timmar) så jag fick mig en rejäl siesta där. Drömde att Sofia Bardin skulle komma hit och bo också, hade varit väldigt spännande! Sov som en gris gjorde jag men är ändå rätt så trött nu, vet inte hur jag lyckas, antar att det är värmen. Folk här har visst problem med att äta nu när det är så varmt på dagarna (32 grader förut) så jag antar att det är något fysiskt fel på mig för jag äter minst lika mycket som innan, om inte mer! Så jag käkade och kollade på Disney tillsammans med Evelina. Lourdes kom hem och vi tog en storpromenad till Fuengirolas mest västra del. Jag kan till och med peka åt vilket håll väster är ifrån min stol! (snett åt höger, awesome, jag vet!) Det var det roligaste på länge, vad vi skrattade! Både Evelina och jag drar nu skämt på spanska och det låter mer imponerande än vad det är; men kul är det i alla fall.  Imorgon kväll är det strandfest och det ska bli väldigt kul. Den kommer att censureras också så om man vill ha detaljer så finns jag på skype ”litensofia”.


Nu är jag äntligen hemma och skall försöka sova. Blev helt överlycklig när jag hittade att Martina lagt till mig på skype. Det ska bli så kul att få pratas igen men nu är det nog bäst om jag sover. Imorgon inleder jag dagen med lite fysik B. Oj så skoj! Det som är lite tråkigare är att det blir bara den lektionen jag har imorgon för jag skall åka med folket och rösta i Malaga. Jag känner mig väldigt vuxen, Jag Skall Rösta! Hur coolt är inte det? Ida: jag skall göra mitt bästa <3


Bilder:



   Det var folk som spelade volleyboll på stranden trots att klockan var runt 22-23.



  Jag kommer inte ihåg vad men Evelina får något förklarat för sig. "un tren"?


    Random fint hus på vår vandring på väg mot svenska kyrkan.

        Här är jag! Fortfranade blek! :D


Ett litet provsmak av min natt!


Natti! <3 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards